Rabu, 22 Januari 2014

Serius - Mengapa Suatu Ketika Ayatollah Khomeini Sangat Ditakuti Negara Barat?

Blog Serius - Serius Beb!: Serius - Mengapa Suatu Ketika Ayatollah Khomeini Sangat Ditakuti Negara Barat?

skip to main | skip to sidebar


Serius - Mengapa Suatu Ketika Ayatollah Khomeini Sangat Ditakuti Negara Barat?


Sejarah edukesyenel

Sejak dua menjak ini nama arwah Ayatollah Khomeini selalu muncuk di dada akhbar. Seorang pemimpin kanan parti pembangkang dikatakan sesat kerana menghormati Ayatollah Khomeini. Kepada yang buta sejarah ini dikatakan bukti kelas AAAAA+ replika baju Barcelona bahawa pemimpin kanan parti ini adalah penganut agama yang memastikan beliau masuk neraka.

Persoalannya kenapa ramai pemimpin muda suka sangat dengan Ayatollah? Apakah yang dilakukan oleh orang tua ini sehingga dia menjadi idola? Mari lihat part 1 of 3 dokumentari mengenai impak Ayatollah Khomeini terhadap dunia politik dunia dan negara-negara Islam. Mengapa Ayatollah dibenci oleh barat dan sekutunya? Kenapa kemunculan Ayatollah membuatkan parti berasaskan Islam mula mendapat nafas baru dari umat Islam sekitar 1980an.

Nak tahu kenapa pada dekad ini secara mendadak ramai orang Islam Malaysia pakai hijab? Kenapa Anwar Ibrahim boleh melonjak dari seorang ketua protes pelajar menjadi orang kanan Tun Mahathir? Kenapa Ibrahim Ali dan Mat Sabu bergambar dengan Ayatollah? Kenapa dendam kesumat Amerika Syarikat terhadap Iran sampai hari ini masih membara?

Watch this documentary and make your own conclusion. Sejarah bagus ditonton. Jangan habiskan masa di YouTube layan reruns Maharaja Lawak Mega sahaja. 

OK BYE!

Obefiend Weiland 23 Jan, 2014


-
Source: http://blogserius.blogspot.com/2014/01/serius-mengapa-suatu-ketika-ayatollah.html
--
Manage subscription | Powered by rssforward.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar